To much time to much make up...

Mutt pratar om det där "julaftonsfenomenet", då man alltid gör sig i ordning för tidigt, och mest bara får sitta och vänta hela dagen. Då kom jag att tänka på ett annat fenomen när man har lite för mycket tid över, detta med att sminka sig för mycket. Det var länge sedan sist nu, men jag minns de där dagarna då utgång faktiskt var något att se fram emot, då man var upprymd hela dagen för att man visste att man skulle HA KUL på kvällen. Typ samma dagar som när man hade rutin. De dagarna var i sig också lite rutinartade, helgdagarna alltså, stan, systemet, hem göra sig i ordning, entra förfest för att sen gå ut. Numer är helgdagarna mera en lång jävla förfest i dekadensens tecken, gärna med ett lätt påslag av bakfylla, hur som, tillbaka till det där med att vara översminkad. Förr i tiden, när man nyttjade sin tid, blev innehavet av tid mycket påtagligt, visste man att man skulle åka på förfest en viss tid, började man så smått sminka sig, vidare tittandes på klockan insåg man att visarna knappt rört sig, vadan göra? Jo, sminka sig lite till, ja, kanske lite till igen, tills ens ögon knappt var igenkännbara, mest likandes jävla arselhål. Det där med moderiktiga svartskuggade ögon har som aldrig klätt mig hur mycket jag än försökt. Sedan inser man att tiden tickat iväg bra fort, nu med ögon som arselhål, utväg? Möta andra människor och leka att du snappat upp heroin chic grejen, och lita på att ingen kommer våga påpeka att du misslyckats, eller ta bort skiten. Skiten togs alltid bort, och man fick istället trots överdriven tid för förberedelser, gå ut och se ut som hej kom och hjälp mig, med en inte riktigt så fashionabel sminkning.


Lugn barn, he har ju som gått bra för mig ändå. Livet går vidare.


Kommentarer
Postat av: muttn

ja, dom dagarna. iof hade jag faktsikt en sån igår. en sån där jag såg ut som en kaka i fejjan. men det fick va. jag låtsades att jag var en sån. kaktjej. och..det gick ju fint. ja överlevde ja me.

2008-10-10 @ 15:58:33
Postat av: David

Ni har ju den fördelen i familjen att ni inte behöver sminka er för att se vackra ut.

2008-10-13 @ 08:25:00
URL: http://www.judgedave.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0