Ögondroppar och blindkäpp...

Trött är bara förnamnet just i detta nuet. Klockan är halv tio och jag har i princip suttit och spärrat upp ögonen sen jag kom hem från skolan vid fyra tiden. Funderade lite kring det där med tändstickor för att spärra upp dem, men kom sedan på att det inte alls vore en god ide. När jag var hos optikern för något år sedan i hopp om att han skulle säga "banne mig, du skulle inte bara passa i glasögon, du behöver också, gärna dyngnet runt"... sa han i stället " oj oj, du har väldigt lite vätska i ögonen, man kan se det här, du ser, små fläckar, det måste du nog göra något åt"... jahaja, ögondroppar känns ju jävligt ocoolt om man jämför med ett par schyssta bågar.


Så, som sagt, att spärra upp ögonen med tändstickor enbart för att hålla sig vaken är därmed inte aktuellt, det skulle endera sluta med att mina ögon torkade ihop till russin eller att jag blev blind. Vilket betyder att jag då passerar "glasögonbärar stadiet", och ramlar in i "vandra med blindkäpp perioden". Inte heller sådär uber hippt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja vill ju inte att du är blinn när ja komma till dä. gå å lägg dä iställä! Pusssssn!

2008-11-04 @ 23:16:38
Postat av: David

Du anar inte hur fräsiga blindkäppar som finns ute på marknaden nu! Jättefina kulörer i pastellkartans alla underbara färger och färgkombinationer. :)

2008-11-04 @ 23:29:40
URL: http://www.judgedave.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0